Welkom op mijn reisblog!

4 april 2016 - Huizen, Nederland

Hoe gek kan het lopen... In oktober kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd werd en sindsdien zat ik thuis te zoeken naar een nieuwe baan. Helaas is dat momenteel een flink frustrerende bedoening. Soms krijg je niet eens een reactie maar vaak was het: "We hebben iemand gevonden met meer ervaring."

Allemaal leuk en aardig en ik snap dat daar de voorkeur naar gaat maar hoe kom je ooit aan ervaring als je nergens wordt aangenomen. Geïrriteerd over hoe het allemaal ging ben ik op internet gaan Googlen. Op die manier kwam ik op de website van Projects Abroad. Via hun organisatie kon ik als fysiotherapeut aan het werk in het buitenland! Super gaaf!

Het heeft daarna nog even geduurd maar met de sollicitaties ging het niet veel beter en dus heb ik de knoop doorgehakt: Ik ga kijken of ik het geld bij elkaar krijg om naar Nepal te gaan!

Eind januari ben ik hier serieus mee begonnen en ben ik door donaties, massage en taarten bakken geld in gaan zamelen. Langzaam kwam het doel in zicht en toen... was het mogelijk. De afgelopen 2 weken is alles ineens in een sneltrein vaart terecht gekomen. Volgende week woensdag vertrekt om 21.25 een vliegtuig richting Kathmandu, met mij er in! Vanuit daar zal ik naar Chitwan gaan in het zuiden van Nepal, bij een natuur reservaat. Daar ga ik 2 maanden in een ziekenhuis op de revalidatie afdeling werken.

Het is super spannend, leuk, tof, gek en toch ook wel een beetje eng, maar ik ga het doen!

Voor iedereen die geholpen heeft en/of meeleeft (en voor mezelf natuurlijk ook :P) ga ik op deze pagina een blog bijhouden. Op mijn Facebook komt elke keer een melding maar je kan je ook voor mijn mailinglijst inschrijven, dan krijg je elke keer een mailtje als ik iets nieuws te melden heb :). Als het goed is kan dat daar -->

Iedereen die geholpen heeft voor de zoveelste keer bedankt ^^. Zonder jullie was dit allemaal nooit mogelijk geweest (klinkt wel een beetje als een Oscar speech :P). De komende week staat in het teken van de laatste dingen regelen/kopen/als een kip zonder kop rondrennen en inpakken. Ik zou het erg leuk vinden als jullie mijn blog lezen en laat eens een berichtje achter!

Liefs Heleen

1. Mieke:
    Heel, heel veel succes Heleen,
  2. Maaike de vries:
    Veel succes daar.
  3. Peter Nijman:
    Heleen,

Wat leuk, dapper en goed dat je dit gaat doen. Ga er van genieten. Heel veel plezier.
  4. Charissa How:
    4 april 2016
    Heleen, het heel veel succes in Nepal, het gaat je goed.
  5. Celeste:
    5 april 2016
    Lieve Heleen, alvast heel veel plezier en succes gewenst! We gaan er zaterdag nog een mooi afscheidsfeestje van maken! XX
  6. Annelies:
    12 april 2016
    Lieve Heleen heel veel plezier en een hele goede reis.
  7. Huub en Ria:
    Lieve Heleen
    een goede reis en veel succes in Nepal, wij zijn benieuwd naar je reisblog!
  8. Maarten en Nina:
    Hoi Heleen,

Goede reis en heel veel nuttig werk in het ziekenhuis.
    Ik ga proberen je te volgen.

Knuffel en groetjes,
    Nina en Maarten